بلاگ

آموزش طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ


استفاده از یک استراتژی مناسب در دیجیتال مارکتینگ ، چالش اصلی برای صاحبان کسب ‌وکار و بازاریابان می باشد . استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ به دو بخش رایگان  Organic)  و غیر رایگان (Paid) تقسیم می‌ گردد .  در استراتژی رایگان ، بهینه‌ سازی موتورهای جست ‌و جو (SEO) و بهینه‌ سازی صفحه اپلیکیشن ‌ها در مارکت (ASO) مد نظر می باشد .  استراتژی‌ های غیر رایگان به دلیل وجود رقابت بسیار زیاد در میان شان ،  تأثیرگذاری بیشتری در ایجاد ترافیک دارند .

آموزش طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ  :

در استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ ، بدون پرداخت هزینه و با تغییراتی در روش حضور آنلاین ،  در معرض دید مخاطبان قرار داده می شود .  در این روش‌ها هزینه‌ ای برای کلیک مشتری روی لینک مستقیم وب‌سایت ،   پرداخت نمی‌ گردد و ترافیک می ‌تواند به ‌صورت کمی و به‌ صورت کیفی افزایش یابد . استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ دو نوع است  SEO و ASO . در این زمینه چندین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز منتشر شده است.

 بهینه سازی موتورجستجو (SEO) 

: سئو یا بهینه‌ سازی جستجوگرها  را می توان اینگونه تعریف نمود : فرآیند افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب ‌سایت فرد از طریق نتایج موتورهای جست‌ و جو.  در کل ،  سئو مجموعه اقداماتی می باشد که بر روی وب ‌سایت انجام می گردد تا منجر به بالا رفتن بازدید از وب ‌سایت از طریق موتورهای جستجو گردد .  گفتنی است  بهینه‌ سازی  موتور جست ‌و جو  یا سئو ،  منجر به بیشتر دیده شدن کالا یا خدمات از طریق قرار گرفتن وب‌ سایت در رتبه بالاتر در صفحه نتایج جست ‌و جو  می گردد .

هر اندازه یک وب ‌سایت بیشتر در معرض نمایش باشد ،  بازدید کنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد . این بازدید کنندگان می توانند در آینده به مشتریان تبدیل شوند .  وظیفه متخصصین سئو ، هدایت با کیفیت مردم به وب ‌سایت است . برای ایجاد کیفیت ،  وب ‌سایت باید برای رتبه ‌بندی متناسب با کلید واژه‌های مرتبط با کسب ‌و کار بهینه گردد  .

 

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت ها  (ASO) :

ASO  را می توان این گونه تعریف نمود : نوعی از فرایند بهبود قابلیت دیده شدن اپلیکیشن ها  می باشد که  شامل رتبه ‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق جست ‌و جوی کلیدواژه در App Store بوده و موجب نصب بیشتر آن اپلیکیشن می‌ گردد .  باید از روش‌ های مختلف بازاریابی اپلیکیشن ، برای دیده شدن اپلیکیشن موفق خود استفاده کرد ،  یکی از آن‌ها ASO می باشد .

 

استراتژی‌ غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ  :

برای این نوع از خدمات پول باید پرداخت گردد .  گفتنی است روش‌های غیر رایگان ،  مکمل و از ملزومات فعالیت ‌های بازاریابی محسوب می شوند .  استراتژی‌ غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ  نیز نیاز به طراحی ،  برنامه ‌ریزی و اجرای دقیق دارد .

 

بازاریابی موتور های جستجو  (SEM):

یکی از مؤثرترین راهکارهای رشد کسب ‌و کار ، SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو می باشد که به‌ منظور تبلیغات ،  دیده شدن و هدایت سریع ترافیک به وب‌ سایت انجام می گیرد . برای حضور در صفحه نتایج موتور جستجو ، بازاریابی موتور های جستجو از تبلیغات پولی استفاده می ‌کند .   محبوب ‌ترین ابزار برای  SEM ،  Google AdWords  و پس ‌از آن Bing Ads  است .لازم به توضیح است هزینه روش SEM نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بسیار کمتر بوده ولی کارایی بالایی دارد . چشمگیرترین تفاوت در دو روش SEO و SEM ،  سرعت بالای نتیجه ‌گیری روش SEM است .

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی  (SMM)

 SMM  یا بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی ، روش بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریان در تمام اندازه‌های کسب ‌و کار است که در آن از شبکه‌ های اجتماعی برای معرفی محصولات/خدمات به‌منظور افزایش ترافیک بازدید بهره گرفته می شود .

بهینه‌ سازی آن ها  از دو طریق انجام می‌ شود : افزودن لینک به محتوا و ارتقای فعالیت‌هایی مانند امکان نظر دادن ،  بررسی آنلاین محصول و …  که این امر در چندین دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شده است.

 

 بازاریابی ویدئویی   :

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی را می توان اینگونه تعریف نمود :  فرآیند استفاده از ویدئوهای جذاب برای ارتقا و بازاریابی کسب ‌وکار . مراحل شامل تولید ویدئو ،  انتشار آن و بهبود نتایج می باشد .

 

تبلیغات نمایشی یا بنری  :

بنرهای تبلیغاتی ،  تبلیغات کوچک مستطیلی شکل در اینترنت هستند که در صفحات وب‌ سایت ظاهر شده و مخاطب را به وب ‌سایت تبلیغ دهنده منتقل می سازند  .  حضور این بنرهای تبلیغاتی در وب‌ سایت‌ها بسیار مهم است ؛ زیرا می ‌توانند محتوای وب‌ سایت را رایگان در اختیار عموم قرار دهند .

 

تبلیغات درون اپلیکیشن  :

از طریق اپلیکیشن‌های موبایل ، صاحبان کسب ‌و کار و بازاریابان می توانند برند خود را به کاربران دستگاه‌های هوشمند معرفی و تبلیغ نمایند  .

 

ایمیل مارکتینگ

: ایمیل مارکتینگ دارای 2 دسته رایگان و غیر رایگان است اما در کل ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به‌ صرفه ‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات محسوب می گردد

برای یادگیری بیشتر، این مقاله را از هاب اسپات بخوانید.


مطالعه بیشتر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا