بلاگ

آموزش طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ

[ad_1]

استفاده از یک استراتژی مناسب در دیجیتال مارکتینگ ، چالش اصلی برای صاحبان کسب ‌وکار و بازاریابان می باشد . استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ به دو بخش رایگان  Organic)  و غیر رایگان (Paid) تقسیم می‌ گردد .  در استراتژی رایگان ، بهینه‌ سازی موتورهای جست ‌و جو (SEO) و بهینه‌ سازی صفحه اپلیکیشن ‌ها در مارکت (ASO) مد نظر می باشد .  استراتژی‌ های غیر رایگان به دلیل وجود رقابت بسیار زیاد در میان شان ،  تأثیرگذاری بیشتری در ایجاد ترافیک دارند .

آموزش طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ  :

در استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ ، بدون پرداخت هزینه و با تغییراتی در روش حضور آنلاین ،  در معرض دید مخاطبان قرار داده می شود .  در این روش‌ها هزینه‌ ای برای کلیک مشتری روی لینک مستقیم وب‌سایت ،   پرداخت نمی‌ گردد و ترافیک می ‌تواند به ‌صورت کمی و به‌ صورت کیفی افزایش یابد . استراتژی رایگان دیجیتال مارکتینگ دو نوع است  SEO و ASO . در این زمینه چندین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز منتشر شده است.

 بهینه سازی موتورجستجو (SEO) 

: سئو یا بهینه‌ سازی جستجوگرها  را می توان اینگونه تعریف نمود : فرآیند افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب ‌سایت فرد از طریق نتایج موتورهای جست‌ و جو.  در کل ،  سئو مجموعه اقداماتی می باشد که بر روی وب ‌سایت انجام می گردد تا منجر به بالا رفتن بازدید از وب ‌سایت از طریق موتورهای جستجو گردد .  گفتنی است  بهینه‌ سازی  موتور جست ‌و جو  یا سئو ،  منجر به بیشتر دیده شدن کالا یا خدمات از طریق قرار گرفتن وب‌ سایت در رتبه بالاتر در صفحه نتایج جست ‌و جو  می گردد .

هر اندازه یک وب ‌سایت بیشتر در معرض نمایش باشد ،  بازدید کنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد . این بازدید کنندگان می توانند در آینده به مشتریان تبدیل شوند .  وظیفه متخصصین سئو ، هدایت با کیفیت مردم به وب ‌سایت است . برای ایجاد کیفیت ،  وب ‌سایت باید برای رتبه ‌بندی متناسب با کلید واژه‌های مرتبط با کسب ‌و کار بهینه گردد  .

 

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت ها  (ASO) :

ASO  را می توان این گونه تعریف نمود : نوعی از فرایند بهبود قابلیت دیده شدن اپلیکیشن ها  می باشد که  شامل رتبه ‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق جست ‌و جوی کلیدواژه در App Store بوده و موجب نصب بیشتر آن اپلیکیشن می‌ گردد .  باید از روش‌ های مختلف بازاریابی اپلیکیشن ، برای دیده شدن اپلیکیشن موفق خود استفاده کرد ،  یکی از آن‌ها ASO می باشد .

 

استراتژی‌ غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ  :

برای این نوع از خدمات پول باید پرداخت گردد .  گفتنی است روش‌های غیر رایگان ،  مکمل و از ملزومات فعالیت ‌های بازاریابی محسوب می شوند .  استراتژی‌ غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ  نیز نیاز به طراحی ،  برنامه ‌ریزی و اجرای دقیق دارد .

 

بازاریابی موتور های جستجو  (SEM):

یکی از مؤثرترین راهکارهای رشد کسب ‌و کار ، SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو می باشد که به‌ منظور تبلیغات ،  دیده شدن و هدایت سریع ترافیک به وب‌ سایت انجام می گیرد . برای حضور در صفحه نتایج موتور جستجو ، بازاریابی موتور های جستجو از تبلیغات پولی استفاده می ‌کند .   محبوب ‌ترین ابزار برای  SEM ،  Google AdWords  و پس ‌از آن Bing Ads  است .لازم به توضیح است هزینه روش SEM نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بسیار کمتر بوده ولی کارایی بالایی دارد . چشمگیرترین تفاوت در دو روش SEO و SEM ،  سرعت بالای نتیجه ‌گیری روش SEM است .

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی  (SMM)

 SMM  یا بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی ، روش بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریان در تمام اندازه‌های کسب ‌و کار است که در آن از شبکه‌ های اجتماعی برای معرفی محصولات/خدمات به‌منظور افزایش ترافیک بازدید بهره گرفته می شود .

بهینه‌ سازی آن ها  از دو طریق انجام می‌ شود : افزودن لینک به محتوا و ارتقای فعالیت‌هایی مانند امکان نظر دادن ،  بررسی آنلاین محصول و …  که این امر در چندین دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش داده شده است.

 

 بازاریابی ویدئویی   :

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی را می توان اینگونه تعریف نمود :  فرآیند استفاده از ویدئوهای جذاب برای ارتقا و بازاریابی کسب ‌وکار . مراحل شامل تولید ویدئو ،  انتشار آن و بهبود نتایج می باشد .

 

تبلیغات نمایشی یا بنری  :

بنرهای تبلیغاتی ،  تبلیغات کوچک مستطیلی شکل در اینترنت هستند که در صفحات وب‌ سایت ظاهر شده و مخاطب را به وب ‌سایت تبلیغ دهنده منتقل می سازند  .  حضور این بنرهای تبلیغاتی در وب‌ سایت‌ها بسیار مهم است ؛ زیرا می ‌توانند محتوای وب‌ سایت را رایگان در اختیار عموم قرار دهند .

 

تبلیغات درون اپلیکیشن  :

از طریق اپلیکیشن‌های موبایل ، صاحبان کسب ‌و کار و بازاریابان می توانند برند خود را به کاربران دستگاه‌های هوشمند معرفی و تبلیغ نمایند  .

 

ایمیل مارکتینگ

: ایمیل مارکتینگ دارای 2 دسته رایگان و غیر رایگان است اما در کل ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به‌ صرفه ‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات محسوب می گردد

برای یادگیری بیشتر، این مقاله را از هاب اسپات بخوانید.


مطالعه بیشتر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا