انواع کتلت با سبزیجات فصلانواع کتلت با غلاتانواع کتلت و شامی هاطرز تهیه کتلت کینواطرز تهیه کینوای برشتهکتلت کینواکوکو و کتلت و شامیکینوا چیست و چه خواصی داردمواد مورد نیاز کتلت کینوانکات تکمیلی کتلت کینوا

کتلت کینوا🥘طرز تهیه کتلت کینوا بهمراه ذکر نکات تکمیلی


کتلت کینوا🥘طرز تهیه کتلت کینوا بهمراه ذکر نکات تکمیلی

کتلت کینوا, طرز تهیه کتلت کینوا, کینوا چیست و چه خواصی دارد, مواد مورد نیاز کتلت کینوا, انواع کتلت و شامی ها, نکات تکمیلی کتلت کینوا, انواع کتلت با غلات, انواع کتلت با سبزیجات فصل, طرز تهیه کینوای برشته

کتلت کینوا🥘طرز تهیه کتلت کینوا بهمراه ذکر نکات تکمیلی

کتلت کینوا, طرز تهیه کتلت کینوا, کینوا چیست و چه خواصی دارد, مواد مورد نیاز کتلت کینوا, انواع کتلت و شامی ها, نکات تکمیلی کتلت کینوا, انواع کتلت با غلات, انواع کتلت با سبزیجات فصل, طرز تهیه کینوای برشته


کتلت کینوا

کتلت کینوا که یکی از سالم ترین و مغذی ترین دانه های خوراکی است، به لاغری و کاهش وزن کمک می کند، قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد و به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد برای تغذیه نوزادان و کودکان بسیار مفید می باشد.

کینوا چیست؟

کینوا یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین و کمی شبیه بلغور عربی (couscous) است. این ماده غذایی به‌ اندازه‌ی برنج پرکاربرد است و به‌ تنهایی یا در غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد و خیلی خوشمزه است.

این غله یکی از معروف‌ترین غذاهای سالم در دنیا است. گلوتن ندارد، جزو خوراکی‌های سرشار از فیبر است و همه‌ی انواع آمینواسید را داراست. کینوا همچنین سرشار از منیزیم، ویتامین‌های گروه B، آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان‌های مفید است.

مواد مغذی ۱۸۵ گرم کینوا (خام یا پخته):

  • پروتئین ۸ گرم
  • فیبر ۵ گرم
  • منگنز ۵۸ درصد
  • منیزیم ۳۰ درصد
  • فسفر ۲۸ درصد
  • ویتامین b9 یا اسید فولیک
  • مس ۱۸ درصد
  • آهن ۱۵ درصد
  • روی (زینک) ۱۳ درصد
  • پتاسیم ۹ درصد
  • ویتامین‌های B1، ویتامین B2 و B6 تقریبا ۱۰ درصد
  • کلسیم، ویتامین b3 یا نیاسین و ویتامین E به مقدار کم
کتلت کینوا🥘طرز تهیه کتلت کینوا بهمراه ذکر نکات تکمیلی

کتلت کینوا با تزیین کلم بنفش و هویج

مواد لازم کتلت کینوا:

طرز تهیه کتلت کینوا:

هر پیمانه کینوا برای پخت نیاز به ۲ پیمانه آب دارد. کینوا را به همراه آب و کمی نمک و فلفل و روغن در قابلمه ریخته و مانند برنج کته بعد از تمام شدن آب آنرا برای ۱۵ دقیقه دم کنید.

بعد از دم کشیدن اجازه دهید خنک شود سپس به کمک گوشتکوب کمی آنرا له کنید.

کینوا را به همراه سیب زمینی آبپز رنده شده و پیاز رنده شده آب گرفته و سیر رنده شده و سبزی معطر و تخم مرغ و ادویه جات کاملا میکس کنید و برای ۱۵ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد یکدیگر بروند.

برای سرخ کردن میتوانید از رینگ های دلخواه استفاده کنید یا مواد کتلت را در دستان خود شکل دهید و در روغن سرخ کنید.

برای جلوگیری از چسبیدن مواد به دست، هربار دستان خود را کمی خیس کنید. کتلت ها را با شعله ملایم سرخ کنید تا کاملا مغزپخت شوند. بعد از پخت به صورت گرم همراه با سس دلخواه سرو کنید.

کتلت کینوا🥘طرز تهیه کتلت کینوا بهمراه ذکر نکات تکمیلی

کتلت کینوا

نکات تکمیلی کتلت کینوا:

  • کتلت کینوا جزو انواع کتلت و شامی میباشد.
  • مواد لازم در این دستور مناسب برای ۴ نفر میباشد.
  • در ترکیب مواد کتلت میتوانید از مقدار سیب زمینی کم کنید یا آنرا حذف کنید و به جای آن از کدو یا بادمجان یا هویج یا کلم استفاده کنید و کتلت را بر حسب ذائقه خود آماده کنید.
  • همچنین میتوانید از مقداری مرغ پخته نیز داخل مواد کتلت استفاده کنید.
  • کینوا را به صورت بسته بندی در دو نوع سفید و سه رنگ از فروشگاه یا هایپرمارکت تهیه کنید و کینوا معمولا نیازی به شستن ندارد که این مورد روی بسته قید میشود.
  •  هریک از سبزی ها در دسترس نبود آنرا حذف کنید و از سبزی معطر دلخواه مانند گشنیز یا جعفری یا اسفناج استفاده کنید.
  •  میتوانید مقداری فلفل دلمه ای خرد شده نیز به مواد کتلت اضافه کنید.
  •  دقت کنید که در صورت اضافه کردن مواد دیگر به دستور آشپزی ممکن است نیاز به تخم مرغ بیشتری باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا